Aralık 17, 2006

İPEK' İN DOĞUM GÜNÜ PASTASI



İpecük, İpeki, Alçak, İpek Ezgi hatta bazen sadece Ezgi.. Küçük kız kardeşim İpek' i herkes farklı şekillerde çağırıyormuş yıllardır geçen gün düşününce farkettim. " Evin en alçağı!" olduğu için ( boyca tabii ki) "alçak" derdik ona, taki boyu ailedeki herkesi geçene kadar.. eee zaman geçti İpek 18 yaşına girdi.. Şehir dışında okuduğu için eve geldiği hafta erken de olsa doğum günü için ona Eda ile bir pasta yaptık. Pandispanyaları Eda yaptı ,krema ve süslemeyi ben yaptım ama pasta kesilmeden fotoğrafını güzelce çekmeye fırsatım olmadığı için geriye kalan en sağlam dilimin ve aceleyle çekilmiş bütün pastanın fotoğrafıyla idare etmek zorunda kaldım.

Pasta yapımında pastacı burcu birinci kaynak. Zaten Burcu nun verdiği moralle bir pasta yapamamanız imkansız. Biz de görünüşünde eksiklikler olsa da tadı güzel bir pasta yaptık. Pasta 4 katlı, 2 ayrı pandispanya hazırladık. Üzerine süslemek için ahududu sosu, ahududu muz ve kivi kullandık.

Pandispanya tarifinin ilki pastacı burcu dan. Pastanın içinin hazırlanışını ve çok daha fazlasını pastacı burcu nun sayfasında bulabilirsiniz.

Diğer pandispanyayı annemin tarifi ile yaptık.

Pandispanya Malzemeleri:
4 yumurta
4 kahve fincanı toz şeker
4 kahve fincanı un
yarım paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri rengi beyazlaşana kadar mikser ile çırpıyoruz.
Üzerine 3-4 kez elediğimiz unu, kabartma tozonu ve kakaoyu ilave ediyoruz.
Altına yağlı kağıt yerleştirdiğimiz 26 cm lik kalıba karışımı döküp.
Önceden 175 C ye ayarlanmış fırında 20-25 dakika pişiriyoruz.
Ahududu Sosu:
Dondurma ve kurabiyeler için aldığım hazır ahududu sosunu krema ile karıştırarak ocakta bir süre kaynatmadan pişirdim, karıştırarak soğutup kullandım.
Süsleme o an size kalmış bir şey elbette. Ben ahududu sosunu pastanın kenarlarına sıkarak akmasını sağladım daha sonra pastanın etrafına kalan krem şantiyi sıkma torbasına koyarak orta boy bir uçla 12 tane şekil sıktım ve üzerlerine birer tane ahududu koydum. Pastanın ortasına ise 2 muzu boyuna yatay keserek karşılıklı yerleştirdim ve arada kalan boşluğa kivi dilimleri koydum. Hem muzun kararmaması için hem de meyvelerin parlak görünmeleri için üzerlerine jöle sürdüm.
Annem de milföy hamurundan minik peynirli börekler hazırlamıştı çoktan.
Artık sadece İyi ki doğdun İpeeeeeeeek! demek kalmıştı..
Nice yıllara İpeki!




2 yorum:

SEDA dedi ki...

ilk gördüğümde pastanın hazır mı,yoksa evde mi yapılmış olduğunu tam çözememiştim.gerçekten çok güzel olmuş,ellerinize sağlık.kardeşine de mutlu yıllar diliyorum.

seda
tarifname.blogspot.com

eliff dedi ki...

Tesekkurler seda.. yakından bakınca çok belli oluyordu da hazır olmadığı, uzaktan öyle gözükmesine sevindim.. ilk pastam sayılır çünkü:)
çok sevindim gerçekten, görüşmek üzere..