Ocak 14, 2007

ZEBRA KEK



Bu tam 3. yazışım artık bu da olmazsa yazmıyorum hiçbir şey bundan sonra haberiniz olsun.. İnatla hazırlık yapmadan yazmaya çalışıyorum, daha önceden hep yazıyı hazırlar öyle eklerdim. Bugün bloggerla kavga ediyoruz resmen. Neyse bana yine bir komplo kurmadan şu tarifimi ekleyeyim ben. Zebra kek , ismini görüntüsünden alıyor efendim, küçük fotoğrafta daha iyi görebilirsiniz şeklini. Fotoğraftaki kek annemin tarifiyle yapılmış bir kektir, katıldığım yemek kursunda hocamız Ayşe Tüter bize daha değişik bir tarir vermişti onu da alternatif olarak ekliyorum. Hepinize afiyet olsun..
Malzemeler
2 su bardağı su
1 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı toz şeker
5 su bardağı un
1 pekt vanilya
1 paket kabartma tozu
3 çorba kaşığı kakao
Yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın
Yağı ve suyu ilave edip çırmaya devam edin
Unu, kabartma tozunu, vanilyayı eleyerek ekleyin ve karıştırın
Karışımın yarısını ayrın
Kalan yarısına kakaoyu ilave edip karıştırın
30 cmlik bir kek kalıbını yağlayın
1 fincan sade karışımı tepsinin tam ortasına boşaltın
Sade karışımın üstüne yine tepsinin tam ortasına gelecek şekilde 1 fincan kakaolu karışımı boşaltın ( içiçe sade ve kakaolu dariler elde edeceksiniz)
Karışımlar bitene kadar işlemi tekrarlayın
Keki 175 C de 40-45 dakika pişirin
Alternatif Tarif
4 adet yumurta
7 kahve fincanı toz şeker
3 kahve fincanı sıvıyağ
4 kahve fincanı soda
1 paket kabartma tozu
9 kahve fincanı un
1 çorba kaşığı kakao
1 paket vanilya

Hiç yorum yok: