Şubat 06, 2006

Marmelatlı Kurabiye

bu gün yine kar başladı hava oldukça soğuk..
Bütün haftasonu tembellik yaptıktan sonra pazar akşamı bu marmelatlı kurabiyeleri yaptim. Tarifin aslı Beyaz Mutfak kitabından. Kurabiyelerin içleri için ahududu reçeli kullandim. tarifteki miktarlari da biraz azalttım.

>Marmelatlı Kurabiye<

1.500 gr un

2. 300 gr margarin

3. 150 gr pudra şekeri

4.1 yumurta akı

5. Limon kabuğu rendesi

6. 1 paket vanilya

7. Marmelat

Tüm malzemeyi hamur haline getirip buzdolabında bir saat kadar bekletin,

Hamura istediğiniz şekli vererek önceden 170 dereceye ısıttığınız fırında 15- 20 dakika pişirin,

Kurabiyeler soğuduktan sonra seçtiğiniz bir marmelatı kurabiyelerin arasına sürün ve üzerlerine pudra şekeri ile süsleyin. (Aslında bu kısım tamamen size kalmış, istediğinizi yapabilirsiniz artık kurabiyelerinizle..)

Afiyet olsun..

( orjinal tarifte bir de çekilmiş badem kullanılmış evde olmadığı için ben kullanmadım)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ya marmelatlı kurabiyelerin görünüşü mükemmel.çok sevimli. keşke deneyebilsem. ben pek kurabiye sevmem amma elmalı pastaya benzeyen kurabiyelere diyeceğim yok....emine